Omschrijving

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geïnteresseerd in klanten. Hierdoor komt de klant steeds terug. Hoe zorg je voor een evenwichtige klant-leverancier relatie en wat zijn daarbij de belangrijkste vaardigheden die je daarbij kan gebruiken? Als er dan onverhoopt toch iets niet gaat zoals vooraf bedacht, hoe anticipeer je dan op een klacht van je klant? Deze training geeft je antwoord op al deze vragen.

Resultaat

  • Je verbetert je klantgericht denken en handelen.
  • Je kan de belangrijkste vaardigheden om klantgericht te communiceren toepassen.
  • Je weet hoe een evenwichtige klant-leverancier relatie vorm te geven.
  • Je gaat op een klantgerichte manier om met lastige klantsituaties.

Aanpak
De training is zeer praktijkgericht, theorie en praktijk worden afgewisseld. Je ontwikkelt nieuwe manieren om met klantsituaties om te gaan en deze concreet in te kunnen zetten in je werk.

In het programma staan de volgende onderwerpen centraal:

  • Wat is jouw rol en jouw verantwoordelijkheid?
  • Wie is de klant?
  • Normen en waarden voor tevreden klanten.
  • Randvoorwaarden klantgerichtheid.
  • Klantgericht communiceren.
  • Lastige klanten en klachten.

Hoe kan je je voorbereiden
Voorafgaand aan de training bepaal je je leerdoelen en je eigen ontwikkelvraag die je aangeeft in de schriftelijke intake. Ga daarvoor na wat je zou willen leren om je klantgericht handelen en denken verder te verbeteren.

Wat levert het je op
Inzicht in en kunnen toepassen van praktische tips voor de praktijk van alledag.

Voor wie

Deze module is voor iedereen die te maken heeft met externe of interne klanten en zich verder wil bekwamen in het klantgericht denken en handelen.

Locatie

Live op de Plesmanlaan in Amsterdam

Deze training vindt plaats op 6 september 2022 van 9.00 – 16.30 uur.

Kosten

De kosten voor deze training kun je opvragen via opleidingen@sanquin.nl.

 

Meer informatie

Trainer / Facilitator

Deze training wordt verzorgd door Boertien Vergouwen Overduin.

Aanmelden en annuleringsprocedure

Aanmelden

Je kunt je na goedkeuring van je leidinggevende rechtstreeks aanmelden via onderstaand interesse formulier. Voor overige vragen kun je contact opnemen met de Sanquin Academy via opleidingen@sanquin.nl.

Annulering en kosten

  • Meld je annulering bij je leidinggevende en geef het ook per per e-mail door aan het trainingsbureau of de organisator. Op de dag zelf doe je dit ook telefonisch.
  • Probeer een vervanger te vinden die je plaats kan innemen.
  • Tot 4 weken voor aanvang kun je kosteloos annuleren.
  • Binnen 4 weken annuleren wordt 100% van het cursusgeld in rekening gebracht.

LET OP: annuleren op het laatste moment of niet op komen dagen kan betekenen dat de training voor je collega’s ook niet door kan gaan, omdat er zonder jou te weinig deelnemers zijn. Daarnaast belast je dan de organisatie ook nog met de kosten van de training van alle deelnemers. We willen dat zo veel mogelijk voorkomen en je vragen hier rekening mee te houden, voordat je tot annulering over gaat. Wanneer het echt onmogelijk is om te komen, zorg dan voor een vervanger!

Ik ben geïnteresseerd

Deze cursus is nog niet beschikbaar. Heb je toch interesse in deze cursus? Laat het ons dan weten via het onderstaande formulier.

"*" geeft vereiste velden aan